Laboratoř testování motorů a dynamického testování automobilových konstrukčních uzlů

Laboratoř obsahuje dvě unikátní pracoviště (popsané níže):

Pracoviště testování motorů

Stavba a současný stav pracoviště pro testování motorů

24 fotografií

Pracoviště pro dynamické testování

Stavba a vybavení pracoviště pro dynamické testování automobilových konstrukčních uzlů a automobilů

50 fotografií

Pracoviště pro testování motorů

Pracoviště je vybaveno hydrodynamickou motorovou brzdou SF-902. Celá konstrukce měřící kobky je dokonale odhlučněna a vstup je opatřen protihlukovými dveřmi. Rovněž na sací straně je osazen tlumič hluku, na vyfukové straně je betonový protihlukový labyrint ukončený voštinovým protihlukovým tlumičem. Proces testování je vizuálně sledován soustavou kamer. Pracoviště je navrženo s ohledem na testování sportovních motorů.
Fotografie na začátku stránky zachycují průběh stavby pracoviště až po instalaci a zprovoznění motorové brzdy.

Pracoviště pro dynamické testování automobilových konstrukčních uzlů a automobilů

Základ pracoviště tvoří pneumatický odpružený upínací stůl. Na tomto stole se pak pomocí systému přípravků staví úlohy zaměřené na kombinované namáhaní automobilových součástí a úlohy zaměřené na vliv konstrukčního provedení při dynamickém režimu zatížení. Vyvození požadovaného režimu dynamického zatížení zajišťují 2ks servoválců s oboustrannou pístnicí a hydrostatickými ložisky. Válce jsou osazeny integrovaným snímačem polohy a servobloky, včetně servoventilů a membránových akumulátorů. Celé pracoviště má stavebnicové uspořádaní bude v tomto roce rozšířeno o další čtyři zátěžné osy.
Fotografie na začátku stránky zachycují průběh stavby dynamické zkušebny, včetně instalace hydraulického agregátu a servoválců.



WWW server aktualizován dne 1. 4. 2021-08:31 - Tato stránka aktualizována dne 27. 1. 2010-13:46 - Webmaster&Webdesign - Jiří Kulhánek